петък, 31 юли 2009 г.

А когато кризата свърши?

...2011 година. Кризата отдавна вече е история и пружината, която движи пазара на труда се развива обратно със страшна сила...

...Този месец отново ми забавиха заплатата с десет минути. Вярно, работодатeлят писмено ми се извини, но късно. Да е мислил навреме.
Пуснах обява, че търся работа, наех гаража на комшията за временен офис и зачаках кандидатите.

Първо дойде някакво младо момче, току – що регистрирало фирма. Питам го – освен с един гол документ, с какво друго разполагаш? Стаж, опит – никакви. То почна ми обяснява,че все отнякъде трябвало да се почне, възможностите за стаж при други работодатели били ограничени, но аз го изгоних.

После поиска да ме наеме жена на средна възраст. Казах й направо, че няма никакви шансове. Тя ме обвини в дискриминация по пол и възраст и заплаши да се оплаче на някаква комисия... Да ходи където ще. Имам една такава в къщи, стига ми.

Дойде и някакъв господин с оферта за държавна служба. Гледам го – иначе интелигентен човек, а не знае как стават тези работи. Пратих го да намери познат политик да ми се обади – тогава ще си помисля...

Само един кандидат ми хареса – представителен мъж на средна възраст, възпитан, скромен. Обаче като почнах да го разпитвам...

"Защо сте си сменяли толкова често персонала?" Криза било имало – сякаш тя е само за него...

"Как се справяте в стресови ситуации като собственик на фирма?" Търсел бил аналогии с успешни решения – явно отговаря заучено.

"Умеете ли да работите в екип с партньорите и подчинените си? Ако ви одобря, да не почнете да ми организирате разни браншови организации, протести и т.н.?" Кле се, че щял да ме уважава. Впрочем, те всички така обещават в началото.

Обаче като му поисках препоръки от хора, които са работили при него – нямал...Звучи ми малко подозрително.

Чудя се – дали да почна там на изпитателен срок? Или до го накарам да ми подпише запис на заповед за 5% от акциите – ако не съм доволен и се наложи да се разделим?

Посъветвайте ме какво да правя - знаете колко трудно е в момента да намериш съзнателен работодател, който да споделя собствените ти ценности като свои и да не гледа само кога свършва работното време, за да си отиде в къщи и да се отърве от теб.
Или пък само да те плюе по форумите и да ти разваля имиджа...

3 коментара:

  1. Мдаа, звучи много добре, де да беше реалност :)

    ОтговорИзтриване
  2. Целия ти блог е като практически съветник за наивния млад мениджър в условията на Българската икономика :)
    Честно казано, аз догодина завършвам, а чак сега започвам да добивам представа в какво се забърквам. Очаквам следващия пост с нетърпение.

    Поздрави от студентите в Стопанска Академия - Свищов.

    ОтговорИзтриване

За мен

Моята снимка
Смятам се за човек, който има какво да сподели с другите...Дали е така, преценете сами. За връзка с автора: timurcommandos@yahoo.com Едно мое интервю може да намерите на адрес: http://kadebg.com/timur-i-negovite-komandosi/